Home News Graficzny folder reklamowy

Graficzny folder reklamowy

by Agata Kubiak
Graficzny folder reklamowy

Graficzny folder reklamowy

Graficzny folder reklamowy Pierwszym krokiem jest określenie treści przygotowywanej broszury. Pamiętaj, folder firmowy ma zainteresować odbiorcę ofertą, podkreślając jej mocne strony i różnice w stosunku do konkurencji. Taka broszura jest ważnym elementem strategii marketingowej, dlatego musi być dostosowana do wizerunku firmy i identyfikacji wizualnej marki. Należy pamiętać, że większość zwykłych konsumentów nie czyta uważnie dostarczonych im materiałów reklamowych, a jedynie je przegląda.

Foldery reklamowe

Dopiero gdy będą naprawdę zainteresowani, zagłębią się w informacje dostarczone przez badania. Dlatego zdjęcia i ilustracje są bardzo ważne. Pamiętaj, aby wybierać tylko profesjonalne zdjęcia wysokiej jakości. Kolejnym punktem, na którym należy się skupić, jest główne hasło reklamowe. Zostanie wyświetlony na pierwszej stronie (lub okładce) dużą czcionką, dlatego bardzo ważne jest, aby kojarzył się z konkretnym wydarzeniem, był fascynujący i zapadł w pamięć na długo.

Projekt graficzny

Dopiero gdy te elementy będą gotowe, reszta zawartości zostanie utworzona do ostatecznego zapisu w folderze. Jednak najważniejsze informacje zawsze powinny być wyświetlane poprawnie – na przykład w kontekście zdjęć, ilustracji, wykresów lub innych elementów graficznych. Dzięki temu odbiorca nie zignoruje ich wśród wielu gęstych fontów. Postaw na minimalizm i prostotę, a zrezygnuj z języka technicznego (chyba, że materiał jest dla wykonawcy, który działasz w tej samej branży).

Ścieżka uwagi odbiorcy i projekt graficzny

Uwaga potencjalnych klientów wędrowała po różnych elementach folderu reklamowego. Zaczyna się od okładki. Potem zajęło się projektowaniem graficznym i głównym hasłem. Zacznij tutaj, aby wprowadzić treść i przejść bezpośrednio do wezwania do działania. Niestety nie zawsze jest tak daleko. Czasami zostanie po drodze bezpowrotnie zgubiony. Powiem ci, co zrobić, aby temu zapobiec.

Projekt folderu reklamowego

Przygotowanie broszur reklamowych można podzielić na 5 etapów:

  • Planowanie
  • Kolekcja materiałów
  • Definicja formatu i treści
  • Przenieś materiały do studia graficznego
  • Publikuj foldery na świecie

Zaplanuj folder reklam

Pierwszym krokiem jest określenie przeznaczenia folderu reklamowego. Najpierw zastanów się, dlaczego tworzymy folder i czego oczekujemy od odbiorcy. Jeśli naszym celem jest budowanie świadomości marki, postaramy się zachęcić czytelników do odwiedzenia profilu naszej firmy lub odwiedzenia naszej strony w mediach społecznościowych. Jeśli jednak będziemy chcieli znaleźć partnera biznesowego, zachęcamy go do bezpośredniego kontaktu z nami i możemy wysłać go na naszą stronę internetową, aby uzyskać więcej informacji.

Graficzny folder reklamowyNastępnie nadszedł czas, aby zdefiniować grupę docelową. Pierwszym zadaniem tutaj jest znalezienie problemu klienta, który można rozwiązać dzięki Twojej wycenie. Warto tutaj zdefiniować potrzeby, jakie spełniają nasze usługi i produkty.

Na przykład odbiorca może mieć słaby tekst na swojej stronie i nie może przekonać użytkownika do zakupu od niego. Jego celem jest zwiększenie sprzedaży. Do tego potrzebuje dobrego tekstu sprzedażowego. Jeśli jesteś copywriterem i używasz swojej usługi jako sekretu rozwiązywania problemów klientów, otrzymasz kopię. Poczuje, że do niego piszesz.

Materiał folderu

Graficzny folder reklamowyCzas zebrać wszystkie materiały, które mogą się przydać podczas tworzenia projektu. Wystarczą dwa foldery: O firmie – krótki opis marki, jej wartości, cech charakterystycznych i wizerunku (tak, aby projekt folderu pasował do całego logo firmy) przeszłe materiały promocyjne do wglądu listy polecające, nagrody, certyfikaty i wszystkie inne, które mogą udowodnić Twoją wartość.

Projekt graficzny folder reklamowy

Klienci Informacje godne zaufania O zawartości folderu-zdjęcia, wizualizacje, najważniejsze informacje Dostarczone przez Ciebie materiały graficzne, które pasują do koncepcji folderu, zostaną odpowiednio przetworzone i wykorzystane. Jeśli ich nie masz, to żaden problem, studio graficzne na pewno je dla Ciebie przygotuje. Zaprojektuję lub kupię. Ważniejsze na tym etapie są informacje o firmie oraz informacje, które reklamujesz w folderze. To jest coś, czego studio samo nie zrobi. Potrzebuję twojej pomocy. To jeden z filarów projektu.

Format i zawartość folderu

Graficzne folderyWiększość naszych klientów przekazuje nam pracę na tym etapie. Na podstawie dostarczonych informacji tworzymy treści sprzedażowe. Jeśli jednak chcesz sam napisać tekst, oto kilka wskazówek. Jaki format wybrać? Najpopularniejszymi formatami docelowymi folderów reklamowych są A4, A5 lub kwadrat, ale format A6 jest również bardzo popularny. Format docelowy to rozmiar pojedynczej strony. W teczce złożonej na pół przetworzymy format A3 złożony na A4, w tym przypadku format docelowy to A4.

Jak przygotować treść do folderu?

Rekomendujemy tworzenie treści na podstawie model AIDA. Aby zdobyć klientów, przyciągnij ich uwagę. Niech zainteresuje się twoją propozycją. Obudź go w posiadaniu i wezwij do działania. Dzięki dobremu projektowi graficznemu zostanie osiągnięty pierwszy krok, jakim jest przyciągnięcie uwagi. Najważniejsze hasło wpłynie na zainteresowanie ofertą. Chęć posiadania go rozbudzi prezentacja samej treści i oferty jako korzyści dla klienta. Folder musi również zawierać wezwanie do działania.

Czy chcesz wiedzieć, jak utworzyć folder reklam?

Graficzne ulotki reklamowyDo tego nie potrzebujesz specjalnego oprogramowania ani specjalnych talentów artystycznych. Wszystko czego potrzebujesz to Microsoft Word, estetyka, trochę kreatywności i dużo cierpliwości, aby dobrze przetestować i zademonstrować swoje rozwiązanie. Możesz użyć gotowych wzorów. Szablon można znaleźć na oficjalnej stronie Microsoft z pomocą takich narzędzi można stworzyć wiele ciekawych folderów reklamowych.

Jak pisać?

Najlepiej zacząć od wezwania do działania. Pomyśl o swoich oczekiwaniach odbiorcy. Co powinien zrobić po przeczytaniu twojego folderu? Odwiedź swoją witrynę, aby dowiedzieć się więcej? Zamawiasz produkty? A może chcesz, żeby od razu do Ciebie zadzwonił lub napisał wiadomość? Napisz mu to wyraźnie, powiedz mu wyraźnie, co ma robić. W folderze nie ma miejsca na zgadywanie.

Polecamy projekt graficzny folder reklamowy wykonany przez https://artlime.com.pl/

Powiązane artykuły