Profesjonalne spotkanie biznesowe
Spotkanie biznesowe to podstawa jeśli jesteś przedsiębiorcą, przedstawicielem handlowym, lub w jakikolwiek inny sposób masz związek z szeroko pojętym biznesem – napewno niejednokrotnie uczestniczyłeś w spotkaniach biznesowych.
Tego typu konferencje urządzane są zazwyczaj do promocji jakiegoś produktu, przedstawienia konkretnego planu działania czy strategii firmy itp.. Aby spotkania biznesowe zostały zwieńczone owocnymi decyzjami ich uczestników, są one zazwyczaj organizowane i przeprowadzane według kilku prostych, ogólnie przyjętych zasad, podsuwanych przez psychologów.
Pozwalają one na pozyskanie zainteresowania odbiorcy i uchronienia Twojej prezentacji przed owianiem nutką marazmu. O czym musisz pamiętać, aby uczestnicy Twojego spotkania wykazywali nim żywe zainteresowanie, bez względu na to, czego dotyczy?
Jak skłonić odbiorcę do słuchania?
- Jednym z najważniejszych elementów jest ścisłe określenie celu spotkania i trzymanie się go – błądzenie po wielu, niezwiązanych ze sobą tematach wprawi słuchaczy w zakłopotanie. Odbiorca będzie Cię z chęcią słuchał tylko wtedy, kiedy będziesz omawiał interesujące go zagadnienie.
- Pamiętaj o odpowiednim doborze uczestników – zaproszenie właścicieli kotów na spotkanie dotyczące innowacyjnej karmy dla papug nie wzbudzi w nich specjalnego zainteresowania. Poskutkuje to w najlepszym wypadku pustą salą – w najgorszym, dużą liczbą niezainteresowanych „słuchaczy”, wprowadzających jedynie niepotrzebny chaos.
- Dokładnie zaplanuj, przygotuj i podaj do wiadomości Twoich interesantów czas i miejsce przebiegu planowanego spotkania. Wystosowanie tych informacji z odpowiednim wyprzedzeniem podkreśli Twoją profesjonalność w ich oczach, oraz szacunek, z jakim podchodzisz do otaczających Cię osób.
- Spraw dobre wrażenie! Staraj się mówić w odpowiednim tempie i z właściwym natężeniem głosu. Unikaj nadmiernego wtrącania własnych emocji czy odczuć. Za wszelką cenę utrzymaj odpowiednią atmosferę na spotkaniu – jeżeli odbiorca będzie czuł się dobrze w Twoim otoczeniu, będzie bardziej podatny na Twoje sugestie i informacje, które chcesz zaszczepić w jego pamięci na długo.
Spotkanie biznesowe w czasie pandemii
Powyższe sztuczki psychologiczne są znane przedsiębiorcom na całym świecie od wielu lat. Dzisiejsze realia jednak odbiegają nieco od utartych schematów. Od ponad roku niemożliwe jest przeprowadzenie spotkania biznesowego w klasycznej formie.
Jak więc działać, kiedy z każdej strony czają się coraz to nowsze ograniczenia? Czy istnieje sposób na przeprowadzenie skutecznego spotkania biznesowego w czasie pandemii?
Reżim sanitarny
Pomimo napływających zewsząd obostrzeń, zawsze zostaje mała furtka, która umożliwia nam działanie – choć w ograniczonym znacznie stopniu. Jeżeli zależy Ci na spotkaniu przynajmniej przypominającym te „klasyczne”, powinieneś zacząć od zapoznania się z najnowszymi zaleceniami w tej kwestii.
W obliczu zagrożenia epidemicznego dodatkowym atutem w oczach Twoich gości będzie Twoja troska o ich zdrowie. Zadziała tutaj mechanizm psychologiczny podobny do tego, co przy planowaniu spotkania z odpowiednim wyprzedzeniem. Gość poczuje się na swój sposób wyjątkowy, ważny dla Ciebie – a to znacznie zwiększy jego przychylność.
A gdyby tak, spróbować inaczej..?
Duża część osób może, mimo wszystko, obawiać się uczestnictwa w spotkaniu na wyznaczonej sali. Zamknięte pomieszczenie i stosunkowo niewielkie odległości od innych użytkowników mogą stanowić zagrożenie zdrowia bądź życia dla Twoich interesantów. Jest na szczęście sposób na obrócenie tej niezręcznej sytuacji na Twoją korzyść.
Znów – musisz sprawić, aby Twoi słuchacze poczuli się dla Ciebie ważni. W tym przypadku najprostszym sposobem będzie przeniesienie spotkania w sferę wirtualną.
Spotkania biznesowe online
Osoby starsze, przewlekle chore, bądź zmartwione o swoich bliskich będą mogły w ten sposób uczestniczyć w Twojej konferencji z zacisza własnego domu. Poczucie bezpieczeństwa pozwoli im lepiej skupić się na prezentowanych przez Ciebie treściach, a fakt, że wyszedłeś naprzeciw ich obawom, zapewniając warunki pozbawione ryzyka wzbudzi w nich duże zaufanie do Ciebie.
Połączenie tych nowych metod podbijania serc słuchaczy, ze starymi sztuczkami psychologicznymi zagwarantuje Ci skuteczne, profesjonalne spotkania biznesowe w czasach pandemii.