Home Fitness 5 najlepszych ćwiczeń cardio dla zdrowego serca

5 najlepszych ćwiczeń cardio dla zdrowego serca

by Agata Kubiak

Cardio to coś co Ci pomoże. Siedzący tryb życia może prowadzić do rozwoju bardzo wielu chorób. Brak aktywności fizycznej bywa przyczyna między innymi zaburzeń pracy serca. Jak naturalnie wzmocnić swoje serce i ogólne samopoczucie za pomocą sportu? Najlepszym rodzajem sportu dla zdrowego serca, są ćwiczenia Cardio. Można wykonywać je bez sprzętu, w domu, lub na zewnątrz. W tym artykule przedstawimy 5 najlepszych ćwiczeń Cardio dla zdrowego serca.

Cardio dla zdrowego serca – 5 najlepszych ćwiczeń

Dlaczego ćwiczenia cardio tak korzystnie wpływają na serce? Trening aerobowy poprawia krążenie krwi, oraz dobrze dotlenia organizm, zwłaszcza gdy ćwiczenia wykonywane są na zewnątrz lub przy otwartym oknie. Podczas treningu cardio, serce pracuje bardzo intensywnie, co skutkuje podwyższonym tętnem. Ćwiczenia cardio pozytywnie wpływają na stan całego organizmu, oraz na wygląd. Regularne wykonywanie ćwiczeń cardio, powinno przynieść poprawę wyglądu sylwetki, spalenie tkanki tłuszczowej i wyrzeźbienie ciała, oraz redukcję cellulitu, wzmocnić powinno się również serce, co poskutkuje lepszym samopoczuciem i kondycją. Poprawę pracy serca mogą przynieść następujące ćwiczenia:

  • Skakanie na skakance – niedoceniane ćwiczenie, które nie tylko wzmacnia serce, ale też poprawia humor. Po nabraniu wprawy, skakanie na skakance staje się wspaniałą zabawą, której skutki można zobaczyć bardzo szybko. Warto pamiętać, że tempo skoków ma znaczenie, skacząc szybko, mobilizujemy serce do intensywniejszej pracy.
  • Burpee – bardzo złożone ćwiczenie, którego efektem jest nie tylko wzmocnienie serca, ale też poprawa wyglądu sylwetki. Ćwiczenia te wspaniale ujędrniają skórę, i rzeźbią mięśnie. Burpee jest jednak ćwiczeniem wymagającym naprawdę wiele wysiłku, przez co osoby początkujące mogą mieć na początku z nim problemy. Na czym dokładnie polega to ćwiczenie? Prawidłowe wykonanie burpee, wygląda następująco: robiąc przysiad, płynnie przechodzimy do klęku podpartego, następnie wyrzucamy nogi do tyłu, z pozycji tej szybko wstajemy, wykonując podskok.
  • Wchodzenie po schodach – wybieranie schodów zamiast windy, odwdzięczy się nam nie tylko lepszą pracą serca, ale też redukcją cellulitu. Osoby, które mają schody w domu, mogą wchodzenie po schodach potraktować, jako trening i wykonywać go regularnie.
  • Pajacyki – ćwiczenie, idealne do wykonywania w domowym zaciszu. Ćwiczenie warto wykonywać seriami, po około 20 powtórzeń.
  • Bieganie – zalet biegania jest bardzo wiele, do jednego z największych plusów tej formy aktywności, można zaliczyć wzmocnienie serca. Bieganie pomaga zachować zdrowie i szczupłą sylwetkę.

cardio

Trening Cardio

Trening kardio, zwany też treningiem wytrzymałościowym, to forma ćwiczeń mająca na celu poprawę wydolności serca. Polecana jest wszystkim osobom, bez względu na wiek czy poziom wydolności fizycznej. Trening kardio pomaga schudnąć, zbawiennie działa na układ krążenia, dotlenia i pozytywnie wpływa na funkcjonowanie całego organizmu.

Powiązane artykuły

Zostaw komentarz