Home Kobieta w biznesie Jak wybrać partnera, który poprowadzi skuteczne kampanie Google Ads?

Jak wybrać partnera, który poprowadzi skuteczne kampanie Google Ads?

by Agata Kubiak
Google Ads

Fakt, że takie pytanie jest formułowane, może zakrawać na ironię. W końcu wydawało się, że narzędzia to reklam Google stworzone są po to, aby każdy „zwykły użytkownik” mógł prowadzić swoje kampanie reklamowe samodzielnie. Przecież Internet daje niespotykane wcześniej możliwości bezpośredniego dotarcia do klienta i usuwa pośredników. A jednak stało się inaczej – doszło do specjalizacji, a kampanie Google Ads z ich rozbudowanymi możliwościami co prawda nadal są dostępne dla każdego, ale już ich sensowna obsługa wymaga doświadczenia i wiedzy. A także zewnętrznych narzędzi. Jeśli więc chcesz mieć skuteczne kampanie Google Ads, należy poszukać profesjonalnego wsparcia. Dziś konkretnie opowiemy o tym, na co należy zwracać uwagę, szukając najlepszego usługodawcy na tym wciąż młodym i dynamicznym rynku. Zapraszamy do lektury oraz dyskusji!

 

Mała czy duża firma?

Przy czym „duża” to pojęcie względne – brak tu jeszcze ogromnych korporacji, jednak wiele agencji kilkudziesięcioosobowych radośnie dąży w tym kierunku i czerpie z korporacyjnego systemu pracy. To zarówno wady, jak i zalety. Przede wszystkim możesz liczyć na powtarzalność i przewidywalność współpracy. Większe firmy zazwyczaj opierają się na pewnych sprawdzonych schematach. Może to się jednak odbijać na kreatywności, a czasem nawet skutkować seryjnym podejściem do klientów.

Dla odmiany mikroprzedsiębiorstwa lub nawet jednoosobowe firmy oferują dużo większą elastyczność. Możesz tu liczyć na luźniejszą atmosferę i duże pokłady innowacyjności. Nie zawsze jednak mogą zapewnić tak kompleksowe działania, jak duży zespół specjalistów z różnych dziedzin. Zazwyczaj (choć nie zawsze) dysponują też skromniejszymi narzędziami.

Konkretne osiągnięcia

Niezależnie od opcji, którą wybierzesz, staraj się opierać na faktach. Zarówno freelancer, jak i duża agencja – taka jak KoboSystem – mogą być skuteczni. Powinni to jednak udowodnić. Przykładowe efekty współpracy zazwyczaj widoczne są na stronie, dobrze jest też sprawdzić opinie. Sprawdź, czy portfolio odnosi się do istniejących i działających stron internetowych lub produktów. Nierzadko zdarza się, że jest mocno naciągane lub oparte na ćwiczebnych witrynach, które nigdy nie miały za zadanie zarabiać. Nie musimy chyba mówić, że to zły znak?

Współpraca z początkującymi bywa wolna od schematów (i zazwyczaj atrakcyjna finansowo), należy się jednak liczyć z wysokim ryzykiem porażek i błędów. Jeśli budżet nie pozwala Ci na nic innego, zaufaj intuicji podczas rozmów informacyjnych. Może akurat trafisz na wschodzący talent?

Doświadczenie z podobnymi projektami

Kampania Google Ads to bardzo szerokie pojęcie. Obejmuje zarówno sprzedaż produktów i usług, jak i budowanie świadomości marki czy choćby projekty niekomercyjne. Zrozumiałe, że w tej materii również są osoby wyspecjalizowane. Z tego względu warto się dowiedzieć, czy potencjalny współpracownik zna Twoją branżę i może pochwalić się sukcesami przy analogicznych celach. W ten sposób będziesz wiedzieć, na czym stoisz i czego możesz się spodziewać. To również obietnica sprawnego działania.

Profesjonalne narzędzia i monitorowanie postępów

Dobrego rzemieślnika poznasz po odpowiednich narzędziach. W branży E-commerce bardzo trudno opierać się na darmowych rozwiązaniach – ich możliwości są bardzo ograniczone względem płatnych wersji. Z tego względu wiele „sprytnych” firm stara się na nich oszczędzić. Niestety ich możliwości są w związku z tym mocno ograniczone – działania opierają się na intuicji i ograniczonych danych. To nie tylko niecelna kampanie Google Ads, ale również problemy z monitorowaniem skuteczności.

Tymczasem dobry partner przedstawi Ci plan działań na podstawie wywiadu oraz dogłębnej analizy. Plan ten będzie zapewne w trakcie wdrażania aktualizowany, a dzięki regularnym raportom zyskasz wiedzę na temat postępów i osiągniętych celów. Spełnienie tego wymagania to absolutne minimum. Bez tego nie będziesz wiedzieć, czy cała rzecz jest warta świeczki.

Ceny i zakres usług

Najlepsi się cenią. Nic w tym dziwnego. Zwróć jednak uwagę, że szczególnie przy niewielkim biznesie wybór topowej agencji może być nieopłacalny – nie wykorzystasz wszystkich zalet, takich jak koordynacja wielu projektów i ogromne zaplecze informacyjne. A za nie zapłacisz. Określ więc konkretnie, jakie środki jesteś w stanie przeznaczyć i czego oczekujesz. Wyślij zapytanie do kilku różnych firm i oblicz, czy ich propozycje są dla Ciebie zwyczajnie opłacalne. W końcu reklama jest po to, aby zarabiać.

 

 

Powiązane artykuły