Logo ma pokazać, czym dokładnie zajmuje się dana marka.
Jeśli ma to przyciągnąć klientów, to trzeba wiedzieć, że pełni tu dużą funkcję.
Dzięki czemu firma rozwija się znacznie szybciej, łatwo zapada w pamięć, wybija się na tle konkurencji i czyni markę niemożliwą do przebicia.
Logo powinno mieć jakiś cel tak jak firma. Musi zachęcić klienta, aby sprawić, że skorzysta z twoich usług.
Co w takim razie powinna zawierać?
LOGO ODWAŻNA KOLORYSTYKA
Najbardziej wyróżniającym się elementy w logotypie są kolory. Ukryte znaczenie kolorów może wpłynąć na sukces lub porażkę działań marketingowych twojej firmy.
Jeśli chodzi o neutralne barwy takie jak biel, beże, jasne szarości, pasują do różnych stylów i są bezpieczne, ale i na tym tracić swój charakter. Dlatego lepiej stawić na te odważniejsze: czerwień, żółć, błękit, zieleń, granat, pomarańcz, fiolet, czy też fuksja.
GEOMETRYZACJA LOGO
Nadawanie kształtu w logotypie sprawia, że jeszcze bardziej nadaje formy. Typografia może w tym pomóc. To nadanie formom liter, które nadaje charakter znaku firmy.
Stworzenie małej ilustracji w formie dodatku sprawia, że jeszcze bardziej twoje logo będzie unikalne. Z drugiej strony nie jest tak proste do stworzenia jak może się wydawać. Tworzenie nieskomplikowanego kształtu, w pełni oddającego ducha marki, trzeba się nie lada namęczyć by coś wymyślić.
GRADIENT W LOGO
Gradienty przechodzą przez samych siebie. Sam efekt zbudza płynne przejście oraz stopniowe połączenie dwóch lub więcej kolorów co jeszcze bardziej podkreśla markę twojej firmy. Jeśli chciałbyś, aby twoje logo było jeszcze bardziej wyróżniające się w tłumie innych marek, to możesz zastosować gradient w logotypie.
Są cztery style gradientów: Styl światła, który wygląd sprawia jakby był podświetlony przez źródło światła. Styl głęboki dodaje więcej odcieni, styl tęczy tworzy wygląd masy perłowej i styl intensywny tworzy głęboki i bogaty gradient kolorów.
NADCHODZĄCE ELEMENTY W LOGO
Przede wszystkim ważnym elementem w logo jest estetyka. Na tym trzeba zwrócić na to uwagę. Ciężko jest zaprojektować logo z rozbudowaną nazwą podmiotu. Nie ma znaczenia, w jakim stylu logo będzie, ale żeby komponowało się wszystko razem i miało to harmonię.
Modne w logotypach stało się przenikające przez siebie kombinacji liter i kształtów. Lekko przezroczyste dają efekt przyciągającemu wzrok. Dlatego teraz ważnym trendem w projektowaniu logo jest estetyka. Ma być proste, rozpoznawalne, dojrzałe- bez oklepanych czcionek.
PRZESTRZEŃ NEGATYWNA W LOGO
Przestrzeń to obszar, który otacza dany element. Podkreśla i definiuje logo. Wpływa na kompozycję w obiekcie, która cała przestrzeń uzupełnia to. Stanowi ono tło projektu. Nie musi być w białym kolorze. Może być czarna, zawierać teksturę lub wzory. Te wolne miejsce jest tu celowo, ponieważ ma podkreślić inne elementy projektu lub zachować minimalizm.
Biała przestrzeń pomaga zwiększać czytelność, tworzy nastrój projektu i podnosi estetykę. Bez zadbania o przestrzeń między elementami, witryna będzie chaotyczna i mało funkcjonalna.
RESPONSYWNE LOGO
Polega na tym, że możemy zobaczyć, jak logo zmienia się wraz z malejącym polem ekspozycji Chodzi o to, aby grafika ulegała odpowiedniemu uproszczeniu i pomniejszeniu w zależności od rozdzielczości, w której jest wyświetlona.
Lepiej jest stworzyć kilka wariantów współgrających ze sobą. Należy uważać, aby nie wprowadzać użytkownika w błąd, by wiedział, że ma do czynienia z tą samą firmą i z tym samym logo tylko w zmniejszonej wersji.
LOGO FIRMY PORADY
Kiedy już wiesz, jaka będzie twoja działalność, możesz przejść do działania. Zebranie informacji w postaci mapy myśli, aby wiedzieć jak logo twojej firmy powinno wyglądać. Gdy znamy koncepcję, musimy w jakiś sposób to przedstawić. Tutaj przychodzi tablice inspiracji czyli moodboardy.
Nie ma dokładnych instrukcji jak tworzyć moodboardy, dlatego sam musisz zdecydować co umieścić na tablicy, aby klient w pełni zrozumiał twój tok rozumowania.
Na początek przejście do szkicu. Szkic dużo pomaga, ponieważ daję miarę tego, jak ma wyglądać marka.
Oprócz przedstawionych tutaj trendach w projektowaniu składa się jeszcze bowiem takie rzeczy jak odpowiednie proporcje, schludność, użyteczność, kolorystyce warto pamiętać o zasadzie używania nie więcej niż trzy kolory, a w odpowiedniej typografii to nie używanie więcej niż dwóch krojów pisma.
Pozbywanie się tego, co nie jest konieczne. Stwórz księgę znaków, czyli dokumentacja logo zawierająca jego alternatywne wersje, konstrukcję, kolorystykę czy użyte fonty.
To, co tu przedstawione, są to elementy, które są dzisiejszymi elementami logotypów. Jednak to oryginalność jest brana pod uwagę. Zawiera swój styl. Oczywiście musi zawierać schemat estetyki.
Logo może wyglądać profesjonalnie, przemysłowe czyli solidne i wydajne, naturalne, eleganckie, ponadczasowo, zabawniej i minimalnie. Wszystko zależy od projektu.
Ale jeszcze raz podkreślając, to estetyka pełni tutaj największą bazę. Logo ma dobrze wyglądać i być dobrze zapamiętane.