Home Zdrowie Co jeść, aby cieszyć się zdrową i promienną cerą?

Co jeść, aby cieszyć się zdrową i promienną cerą?

by Agata Kubiak
Co jeść

To, co jemy, ma niebagatelny wpływ nie tylko na działanie wszystkich układów i narządów wewnętrznych, ale również na nasz wygląd zewnętrzny. Kluczem do pięknej i promiennej cery, tuż obok właściwej pielęgnacji, jest odpowiednio zbilansowana dieta. Jakie produkty wprowadzić do codziennego jadłospisu, aby wyglądać młodziej i cieszyć się zdrową skórą?

Warzywa i owoce

Warzywa i owoce to podstawa każdej zdrowej diety. Są źródłem wielu cennych witamin, składników mineralnych i błonnika. Jedną z ważniejszych witamin (w kontekście zdrowej cery i nie tylko) jest kwas askorbinowy (witamina C). Witamina C zapobiega przedwczesnemu starzeniu się skóry i wspomaga gojenie ran. Poza tym rozjaśnia przebarwienia i zmiany potrądzikowe oraz ułatwia syntezę kolagenu. Źródłem witaminy C są między innymi:

  • natka pietruszki,
  • brokuły,
  • kalafior,
  • papryka,
  • brukselka,
  • warzywa kapustne,
  • czarna porzeczka,
  • kiwi,
  • truskawki,
  • owoce cytrusowe.

W warzywach i owocach znajdziesz również witaminę A – niezwykle ważną w przypadku redukcji zmian potrądzikowych. Witamina A wygładza i uelastycznia skórę. Poza tym przyspiesza odnowę komórkową i ma korzystny wpływ na szybsze, naturalne złuszczanie się naskórka. Witamina A występuje pod dwoma postaciami: retinolu i beta-karotenu. Źródłem beta-karotenu są między innymi:

  • marchewki,
  • dynia,
  • bataty,
  • szpinak,
  • jarmuż,
  • morele,
  • brzoskwinie.

Warzywa i owoce zawierają także błonnik, który obniża poziom cukru we krwi i korzystnie wpływa na przemianę materii. Dzięki temu z organizmu szybciej usuwane są toksyny.

Ryby morskie i owoce morza

Dieta na piękną cerę powinna obejmować także ryby morskie i owoce morza. Ryby są źródłem wielu cennych składników odżywczych, między innymi witamin z grupy B. Witamina B3 (niacyna) ma silne działanie przeciwbakteryjne i chroni przed schorzeniami skórnymi. Z kolei witamina B6 (pirydoksyna) łagodzi zmiany skórne, które pojawiają się u kobiet w związku z miesiączką i menopauzą. Poza tym ryby są źródłem zdrowych wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które umożliwiają wchłanianie do organizmu witamin rozpuszczalnych w tłuszczach (A, D, E i K). Owoce morza to przede wszystkim źródło cynku – pierwiastka o właściwościach bakteriostatycznych i działaniu regenerującym. Cynk łagodzi stany zapalne skóry i zwalcza wolne rodniki, które przyczyniają się do uszkadzania komórek i szybszego starzenia się skóry.

Orzechy, pestki, nasiona

Orzechy, nasiona i pestki mogą stanowić samodzielną przekąskę lub doskonały dodatek do dań. Dlaczego warto wprowadzić je do diety na piękną cerę? Przede wszystkim z uwagi na występowanie w nich witaminy E. Witaminę E nazywa się potocznie “witaminą młodości”. Skutecznie zwalcza ona wolne rodniki, zapobiega rogowaceniu się skóry i reguluje wydzielanie sebum. Poza tym witamina E ma działanie wygładzające i nawilżające. Najwięcej witaminy E mają:

  • orzechy laskowe,
  • migdały,
  • nasiona słonecznika.

Dieta na piękną cerę – o czym jeszcze trzeba pamiętać?

W diecie na piękną cerę nie powinno zabraknąć również pełnoziarnistych produktów zbożowych oraz chudego mięsa. Poza tym kluczowe jest odpowiednie nawodnienie. Regularne picie wody nawilża cerę, wspomaga odnowę komórek i przyspiesza gojenie się ran. Nadal nie wiesz, jak odpowiednio ułożyć jadłospis, aby cieszyć się promienną i zdrową cerą? Skorzystaj z usług cateringu dietetycznego, na przykład na stronie https://www.maczfit.pl/.

Powiązane artykuły

Zostaw komentarz