Home News Donuty Ekipy

Donuty Ekipy

by Agata Kubiak
Donuty

Donuty, krytyka ekspertów, koniec współpracy z Auchan – przeczytaj najważniejsze informacje na temat Ekipy!

 

W ciągu kilku ostatnich dni wokół krakowskiej Ekipy (jak zawsze) działo się bardzo dużo.

Pod koniec marca do sklepów donuty ekipy frizatrafiły donuty, które z miejsca stały się prawdziwym hitem.

Słodycze są bardzo chętnie kupowane szczególnie przez dzieci i młodzież.

Produkty reklamowane przez Ekipę nie przypadły jednak wszystkim do gustu… Skrytykowała je m.in. Katarzyna Bosacka.

Co o donutach sądzi znana propagatorka zdrowego odżywiania się? Dlaczego Ekipa wycofała swoje produkty ze sklepów Auchan?

Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w naszym tekście.

 

Wielki sukces lodów Ekipy

 

ekipa frizaEkipa chce iść za ciosem. W poprzednim roku kalendarzowym gigantyczny sukces odniosły lody promowane przez krakowskich influencerów.

Ekipa zdecydowała się na kooperowanie z firmą Koral, która działa na rynku od 1979 roku i jest obecnie największym producentem lodów na terenie naszego kraju…

Chyba jednak mało kto przypuszczał, że ta współpraca przyniesie aż tak rewelacyjne rezultaty.

Jak przyznają włodarze firmy Koral, lody Ekipy błyskawicznie zostały zdecydowanie najlepiej sprzedającą się nowością produktową… w całej historii podmiotu z Małopolski. Poprzedni wynik był gorszy o 300%.

 

ekipa friza wypuściłaCo ciekawe, świetna sprzedaż rozpoczęła się tak naprawdę już w marcu, kiedy to w Polsce było jeszcze relatywnie zimno.

Nie zniechęciło to jednak Klientów do masowego odwiedzania sklepów. Wielu z nich musiało obejść się smakiem, ponieważ lody były bardzo szybko wykupywane.

Czasami dochodziło na tym polu do zabawnych sytuacji. W sklepach nieraz można było zaobserwować specjalne karteczki informujące o tym, że aktualnie nie ma w sprzedaży ani jednego loda Ekipy.

Z kolei w sieci kwitł handel. Ale nie tylko samymi lodami, a nawet… papierkami po tych produktach.

 

Były lody, czas na donuty

 

Bardzo duża popularność lodów (szczególnie wśród relatywnie młodych konsumentów) zainspirowała Ekipę do wprowadzenia na rynek nowych produktów.

Od kilku dni w sklepach w całej Polsce można kupować donuty. Słodycze znowu są hitem i błyskawicznie znikają z półek. Jest to możliwe dzięki współpracy krakowskiej firmy z Dooti Donuts.

Warto wspomnieć, że kooperacja pomiędzy tymi podmiotami zaczęła się już dużo wcześniej. W końcu Dooti Donuts jest partnerem biznesowym w czasie tworzenia projektu Genzie.

Dodatkowo ta firma miała swój udział w sierpniowym koncercie Ekipy, a także w teledysku do piosenki „Napad na bank” (na YouTubie ma on ponad 22 miliony wyświetleń).

 

strona internetowa dooti donutstrona internetowa dooti donutsPrace nad recepturą donutów trwały ponad… sześć miesięcy. W tworzeniu nowych produktów, które mają podbić rynek, aktywnie brali udział Ekipowicze.

Członkowie krakowskiego teamu m.in. testowali rozmaite smaki (podobnie było w przypadku lodów). Zwracano uwagę nie tylko na te walory, ale także na kwestie wizualne.

Po ponad półrocznych przygotowaniach słodycze trafiły do sprzedaży. Donuty Ekipy są jedyne w swoim rodzaju. Uwagę od razu przykuwa bardzo kolorowa polewa z posypką. Jeśli chodzi o smak, jest on unikatowy.

Donuty mają bowiem w środku nadzienie agrestowo-truskawkowe. Aktualnie można je kupić w sklepach sieci Biedronka (chociaż najczęściej na Klientów czekają… puste opakowania).

Włodarze Ekipy zapowiadają, że niedługo donuty pojawią się także w innych miejscach, dzięki czemu więcej zainteresowanych osób będzie miało do nich swobodny dostęp.

 

Donuty Ekipy nie przypadły do gustu Katarzynie Bosackiej

 

Nowe słodycze promowane przez Ekipę już są hitem. A tak naprawdę minęło dopiero kilka dni… Donuty nie wszystkim przypadły jednak do gustu. Ostatnio głośno jest o stanowisku, jakie w tej sprawie zajęła Katarzyna Bosacka.

strona internetowa dooti donutsWarto wyjaśnić, że to znana i ceniona dziennikarka, która zajmuje się m.in. tematyką zdrowego odżywiania. 49-latka prowadzi program „MądrzeJEMY z Katarzyną Bosacką” (emitowany np. na TVN-ie), a także ma swój kanał na YouTubie „EkoBosacka” (blisko 100 tysięcy subskrybentów – stan na 5 kwietnia 2022 roku).

Jej profil na Instagramie śledzi zaś ponad 67 tysięcy osób. To właśnie tam (blisko tydzień temu) Katarzyna Bosacka bardzo mocno skrytykowała donuty Ekipy. Jak stwierdziła ekspertka, słodycze zawierają mnóstwo niezdrowych składników.

Katarzyna Bosacka w swoim poście wymieniła m.in. jaja w proszku, tłuszcz palmowy, czy spulchniacze. Dziennikarka wspomniała także o sztucznych barwnikach. Szczególną uwagę zwróciła na błękit brylantowy E133, który (według niej) znajduje się także w składzie… kostek do toalet.

Autorce wpisu nie umknęła również cena, jak i liczba kalorii. Nieduży donut Ekipy to około 329 kcal.

 

Ekipa wycofuje swoje produkty z Auchan!

 

Ekipa reaguje na wydarzenia, które mają miejsce na świecie. Agresja Rosji na Ukrainę nie przeszła bez echa.

1 kwietnia 2022 roku do mediów trafiła informacja, że zarząd Ekipa Holding S.A. zdecydował o niezwłocznym wycofaniu swoich produktów ze sklepów grupy Auchan.

Decyzja była skonsultowana z członkami Ekipy, którzy na co dzień odpowiadają za content. Wszystko ze względu na to, że marka Auchan nie zawiesiła swojej działalności na terenie Rosji.

Na mocy tego oświadczenia ze sklepów mają być wycofane m.in. lody, donuty, napoje, zeszyty, teczki oraz activebooki. Akcja już zyskała międzynarodowy rozgłos.

Powiązane artykuły