Friz (Karol Friz Wiśniewski) i jego Ekipa działa w polskim internecie już od kilku lat. Niemal od samego początku swojej działalności wzbudzali duże zainteresowanie odbiorców, szczególnie wśród młodych widzów. Szczyt popularności osiągnęli jednak stosunkowo niedawno.
Dziś trudno wyobrazić sobie osobę, która nie słyszałaby o Ekipie lub o Frizie. Za ich popularnością stoi nie tylko tematyka ich kanałów w mediach społecznościowych, ale także szeroko rozumiane działania marketingowe, które zagwarantowały im sukces na wielu płaszczyznach.
Działania marketingowe ekipy Friza w internecie?
Karol Wiśniewski, znany jako Friz, swoją popularność osiągnął dzięki działalności w różnych przestrzeniach internetu, m.in. YouTube oraz Instagram. Stał się na tyle rozpoznawalny, że współcześnie niemal wszyscy przedstawiciele młodego pokolenia wiedzą, kim jest. Zajął drugie miejsce w rankingu Influencerów Forbesa, a wyprzedził go jedynie Robert Lewandowski.
Grupę youtuberów Ekipę Friza
Wszelkie działania marketingowe Friza łączą się przede wszystkim, z tym że dla wielu ludzi stał się autorytetem, osobą, za którą warto podążać.
W wielu przypadkach młodzież pragnie być taka, jak Ekipa, kierując się przy tym ich stylem ubioru, zachowania, a nawet gatunkami słuchanej i produkowanej przez nich muzyki.
Działania związane z marketingiem Ekipy wydają się mocno przemyślane – każdy ich ruch jest zaplanowany w taki sposób, by wzbudzić jak największe zainteresowanie odbiorców.
W ostatnim czasie Friz i jego Ekipa zasłynęli przede wszystkim z lodów powstałych przy współpracy z marką Koral. Było o nich na tyle głośno, że starsi konsumenci często nie znając samej Ekipy, znali ich lody oraz wiedzieli, że jest na nie olbrzymi popyt.
Lody Ekipa – współpraca z marką Koral
Lody Ekipy zasłynęły przede wszystkim z tego, że wyprzedawały się już w dniu dostawy, maksymalnie w ciągu kilku godzin. Firma Koral niejednokrotnie zapowiadała ciągłe zwiększanie mocy sprzedaży.
Lody powstałe przy współpracy z Koralem stały się na tyle popularne, że obecnie są uznawane za jedną z lepszych form działań marketingowych, które z przestrzeni internetu trafiły do realnego świata.
Dla Ekipy był to krok, który przede wszystkim poszerzył zakres ich własnej marki. Wprowadzenie na rynek nowego produktu z ich logo, pozwoliło na dotarcie do kolejnych grup odbiorców, tym samym zwiększając zasięg ich działalności.
W czym tkwi sekret lodów ekipa
Lody powstałe przy współpracy Ekipy z Koralem są doskonałym przykładem na to, jak wielką moc ma obecnie marketing z pominięciem jego tradycyjnych kanałów, takich jak telewizja lub prasa. Internet stał się najbardziej rozprzestrzenionym medium, które ma moc sprawczą przekładającą się na codzienne życie wielu ludzi.
Popularność lodów Ekipy nabrała kolosalnych rozmiarów. Niejednokrotnie można było spotkać ogłoszenia, w których nabywcy lodów sprzedawali papierki po nich. Ich cena kilkukrotnie przewyższała wartość samego loda. Jest to dowód na to, że fenomen Friza jest ogromny i wciąż rośnie. Jego działalność charakteryzuje przede wszystkim płynność i skuteczność.
Ekipa planuje podbić giełdę
Karol Wiśniewski nie spoczywa na laurach, a każdy kolejny sukces, jak sam twierdzi, jest dla niego motywacją do dalszych działań. Z tego powodu Ekipa podjęła kolejny wielki krok, jakim jest wejście na giełdę. Spółka Ekipa Holding zadebiutuje na rynku giełdowym NewConnect jesienią tego roku. To kolejne działanie marketingowe Friza, które uderzy w polski rynek. Powołanie spółki giełdowej ekipa s.a
Ekipa to hit sprzedaży
Ekipa wejdzie na giełdę poprzez połączenie się ze spółką BBInvest. Ostateczny plan połączenia obu spółek ma zostać podpisany maksymalnie do 30 września bieżącego roku.
Największe plany giełdowe Friza łączą się ze spółką filmową oraz gamingową. Działania Karola w związku z wejściem na giełdę były bardzo przemyślane. Tak zwane odwrotne przejęcie, jakiego dokonała Ekipa, by wejść na giełdę, pozwoliło im znacznie zaoszczędzić na czasie, a także zminimalizować koszty.
Rollercoaster Ekipy – współpraca z Energylandią
Olbrzymia popularność członków Ekipy sprawia, że obecnie są to jedne z najbardziej rozchwytywanych osób do współpracy z innymi znanymi markami. Jednym z najnowszych posunięć marketingowych Friza jest połączenie swoich sił z najpopularniejszym parkiem rozrywki w Polsce – Energylandią. W ostatnim czasie została ogłoszona ich oficjalna współpraca, a otwarcie rollercoastera Ekipy, wraz z całą strefą poświęconą Influencerom, nastąpiło 14 lipca 2021 roku.
Mieszanka determinacji ciężkiej pracy
Nawiązanie współpracy z parkiem rozrywki zostało ogłoszone przez Friza w jednym z jego filmów znajdującym się w serwisie Youtube. Ogłosił swoim odbiorcom, że w Energylandii pojawi się oficjalny rollercoaster z logiem Ekipy, który powstał w wyniku ich wspólnych działań.
Jednym z kroków reklamowych było dokładne przedstawienie rollercoastera, w którym bawią się wszyscy członkowie Ekipy. Do wzbudzenia coraz większego zainteresowania przyczyniła się więc możliwość obejrzenia przejazdu członków Ekipy, co potwierdziło wiarygodność całej inwestycji.
Młodzi celebryci biją rekordy
Rollercoaster został zaprojektowany w wyjątkowy sposób, który ma podkreślać, że jest to projekt stworzony przez Ekipę dla jej fanów. Po wejściu w wagoniki pojawiają się podobizny wszystkich członków Ekipy, co na pewno przypadło do gustu jej fanom.
Po odbyciu przejazdu, goście Energylandii mogą wypoczywać w specjalnej strefie Ekipy, gdzie umieszczono leżaki. Dodatkowym atutem marketingowym jest wprowadzenie do sprzedaży na terenie parku rozrywki koszulek z oficjalnym logiem Ekipy.
Muzyczna sfera Ekipy
Choć członkowie Ekipy zasłynęli głównie poprzez tworzenie filmów w serwisie Youtube, swoją działalność poszerzyli również na tworzenie muzyki. Początkowo tworzyli tak zwane kolaboracje z innymi twórcami, jedynie dogrywając się do ich utworów.
Dziś Ekipa wydała własną płytę, a w planach ma koncert, na który bilety można było zdobyć jedynie poprzez zakup specjalnego boxa zawierającego płytę, wejściówkę na koncert oraz inne ekipowe gadżety.
Muzyka najpopularniejszych polskich youtuberów
Ich singiel „Ekipa” w krótkim czasie zdobył ponad 70 milionów wyświetleń. To zawrotna liczba, którą często nie mogą poszczycić się nawet profesjonaliści branży muzycznej. Singiel był zapowiedzą nadchodzącej płyty, na którą składało się wiele więcej utworów.
W części z nich członkowie Ekipy śpiewali wspólnie, zapewniając sobie równomierny wkład w tworzenie utworów. Niektóre z nich były jednak bardziej zróżnicowane. W popularnym utworze „Zygzak” swojego wokalu udzielili jedynie Friz, Nowciax oraz ich gość specjalny – Jacuś.
Ekipa młodzi celebryci biją rekordy
Odejście od przestrzeni jedynie serwisu Youtube, Ekipa rozpoczęła od rozprzestrzeniania swojej własnej marki. Rozpoczęli od otworzenia sklepu internetowego, gdzie sprzedają odzież oraz gadżety z oficjalnym logiem Ekipy. Zainwestowali w tzw. merch, czyli w towary, które posiadają licencję na wykorzystywanie loga.
Friz i jego przyjaciele posiadają swój własny sklep internetowy, gdzie rozprowadzają swoje produkty. Można znaleźć wśród nich nie tylko części garderoby, takie jak m.in. czapki i koszulki, ale nawet taśmy klejące z logiem Ekipy. Ich marka szybko się rozprzestrzeniła, a logo stało się jednym z najbardziej rozpoznawalnych wśród Influencerów.